Kaszlowy ból głowy

Pierwotny ból głowy związany z kaszlem

Pierwotny ból głowy związany z kaszlem jest zwykle opisywany jako ostry, przeszywający, lub nawet rozrywający. Napad bólu trzymuje się kilka sekund do kilku minut ( u niektórych pacjentów do 30 minut). Ból jest wywoływany przez kaszel, kichanie, wysiłek, pochylanie do przodu. W większości przypadków lokalizuje się w z tyłu głowy, czasem w okolicy czołowej, może promieniować do nasady nosa.

Bóle występują z częstotliwością od kilku miesięcy do kilku lat.

Choroba najczęściej ma charakter przewlekły, ale zdarzają się przypadki, że ustępuje samoistnie po 1?2 latach.

W leczeniu pierwotnego kaszlowego bólu głowy zastosowanie ma głównie farmakoterapia. Stosuje się niesteroidowy lek przeciwzapalny ( indomatacyna) , a niekiedy dodatkowo środki zmniejszające ciśnienie wewnątrzczaszkowe oraz obniżające ciśnienie tętnicze krwi.

Ból głowy przy kaszlu jest jednym z objawów towarzyszących zapaleniu zatok. Istnieje także wiele innych przyczyn odpowiadających za ból głowy przy kaszlu, a wśród nich wymienia się zespół Arnolda-Chiariego, guzy mózgu, tętniaki lub wrodzone nieprawidłowości w budowie tętnic odpowiedzialnych za unaczynienie mózgu, czyli malformacje naczyniowe. Innym źródłem bólu głowy przy kaszlu i schylaniu bywają guzy mózgu, krwiaki podtwardówkowe lub podpajęczynówkowe powstałe w wyniku urazu i wstrząśnienie mózgu.

Nasi specjaliści leczenia bólu głowy:

• konsultacje / farmakoterapia:

dr n. med. Anna Błażucka - specjalista neurolog

dr n. med. Magdalena Wysocka-Bąkowska - specjalista neurolog