Leczenie medyczną marihuaną przewlekłych bólów głowy Warszawa

Leczenie marihuaną medyczną może być szczególnie pomocne dla pacjentów z nietolerancją tryptanów, bólami głowy z nadużywania leków oraz z migreną z nudnościami.

W przypadku migreny można stosować preparaty konopi zarówno w profilaktyce, jak i  doraźnie czyli w celu przerwania napadu migreny. W profilaktyce stosuje się zazwyczaj małe dawki odmian konopi zawierających THC i CBD, optymalnie w stosunku 2 do 1. Doraźnie, czyli w przypadku wystąpienia objawów zwiastujących migreny, preferowane są odmiany konopi o wysokiej zawartości THC bez CBD, które może nasilić ból głowy. Dawka dla każdego chorego jest zawsze ustalana indywidualnie, zazwyczaj między 20-40 mg THC. Najlepszą drogą podawania jest waporyzacja, czyli wdychanie przez specjalnie do tego celu przeznaczony aparat. W tym aparacie zachodzi proces podgrzania suszu kwiatu konopi do temperatury wrzenia substancji czynnych, ale poniżej temperatury ich spalania. Podanie leku drogą waporyzacji powoduje szybkie rozpoczęcie działania, nie niesie również ryzyka niezadziałania leku. Droga podanie przez wdychanie jest bardzo korzystna u chorych znudnościami i wymiotami którzy nie zawsze mogą przyjąć tabletki.

Obecnie w aptekach dostępna jest tylko jedna odmiana surowca farmaceutycznego kwiatu konopi Cannabis flos./lemon skunk , ze względu na wysoką zawartość THC i niską CBD nadaje się tylko do leczenia doraźnego.

Nasz specjalista leczenia medyczną marihuaną:

Albert Jeznach - ZnanyLekarz.pl